Hipertension

Bloed druk word gemeet aan die druk van bloed teen die wande van jou are. Die hart pomp bloed deur die are wat dan bloed deur die liggaam vervoer. Hoë bloeddruk word ook hipertensie genoem en kan gevaarlik wees want dit veroorsaak dat die hart meer werk moet doen. Dit dra ook by tot die are wat verhard, arteriosclerosis, en dit kan lei tot hartversaking.

Wat is normale bloeddruk?

Bloeddruk word gemeet met  sistool en diastool, sistool is bo en diastool onder.

  •  Normale bloeddruk is – minder as 120 oor 80 (120/80)
  • Vlak 1 hoë bloeddruk is – 120/139 OOR 80-90
  • Vlak 2 hoë bloeddruk is – 140/159 oor 90-99

Gesels asseblief met jou dokter indien jou bloeddruk hoër as normaal is. Jy kan ook jou bloeddruk by jou apteek laat meet.

Oorsake van hoë bloeddruk

Die presiese oorsake van hoë bloeddruk is nog nie vasgestel nie, maar daar is ‘n hele paar faktore en toestande wat ‘n rol  speel in die ontwikkeling daarvan:

  • Rook
  • Om oorgewig of vetsugtig te wees
  • Tekort aan fisiese aktiwiteit
  • Te veel sout in die dieët
  • Te veel alkohol inname (meer as 1 tot 2 drankies per dag)
  • Stres
  • Ouderdom
  • Geneties en oorerflikheid
  • Kroniese nier siektes
  • Adrenalien en skildklier wanfunksie 

 Hoe kan ek my leefstyl verander om my hoë bloeddruk te verminder.

Leefstyl aanpassings sluit in verandering in gewoontes, dieet en oefening. Hierdie aanpassings kan jou hoë bloeddruk verbeter asook jou reaksie op bloeddruk medikasie.

Alkohol

Indien jy meer as twee drankies per dag neem staan jy dubbel die kans om met hoë bloeddruk te sukkel as normaal. Die verhouding tussen hoë bloeddruk en alkohol inname is duidelik wanneer jy meer as 5 drankies per dag neem. Die verhouding is hoeveelheid verwant, met ander woorde hoe meer alkohol gebruik word hoe meer sal hipertensie voorkom indien jy alreeds ly aan hoë bloeddruk.

Die Nasionale Instituut vir Alkohol misbruik en alkoholisme definieer ‘n standaard drankie as 340ml bier of 250ml wyn, of 44ml 80-proof gedistilleerde spiritus. Elkeen bevat ongeveer dieselfde hoeveelheid “absolute” alkohol wat 12g is. 

Rook

Alhoewel rook die risiko van vaskulêre (aar) siektes/komplikasies soos byvoorbeeld hartsiektes en beroerte verhoog in mense met bestaande hipertensie word dit nie verbind met die toename in ontwikkeling van hipertensie nie!

Koffie en kafeïen drankies

Daar is onlangs deur ‘n studie bewys dat ouer mense wat reeds hipertensie het en wat meer as 5 koppies koffie daagliks drink ‘n matige toename in bloeddruk ervaar, maar NIE in die geval van mense met ‘n normale bloeddruk nie.

Die kombinasie van rook en koffie drink in die geval van persone met hoë bloeddruk mag die bloeddruk verhoog wanneer NET koffie ingeneem word. Deur kafeïen inname te verminder asook hoeveel jy rook kan tot voordeel wees om hipertensie te beheer. Hoekom nie sommer NET OPHOU ROOK NIE?

Die American Heart Association beweer dat daar geen volgehoue bewyse is dat die daaglike inname van 1-2 koppies koffie (of die ekwivalent) bloeddruk verhoog by die individue wat alreeds aan hoë bloeddruk ly nie.

‘n Studie onderskryf deur die Journal of American Medical Association het in 2005 bevind dat alhoewel koffie nie geassosieer kan word met ‘n verhoogte risiko van hipertensie nie, die inname van kola of dieet kola wel bloeddruk tot ‘n mate kan verhoog.  Daar is egter geen voorstelle in verband met die inname van kola gemaak nie.

Energie drankies het gewoonlik ‘n hoë kafeïen inhoud.  Die American Heart Association verwys na navorsing wat suggereer dat mense met hoë bloeddruk en hartsiektes energie drankies vermy, aangesien dit ‘n invloed het op hul bloeddruk.

Sout

Die American Heart Association beveel aan dat die inname van sout minder as 6g per dag moet wees en in die geval van mense wat aan hipertensie ly minder as 4g.

Indien jy jou sout inname moet verminder na aanleiding hiervan, moenie sout by jou kos gooi terwyl jy kos maak nie. Die hoeveelheid natuurlike sout kan ook bepaal word na aanleiding van wat op die etiket staan. Maak seker dat, indien jy ‘n sout vervanging gebruik dit NIE sodium bevat nie, aangesien van hierdie vervangings wel sout kan bevat. 

Ander dieet voorstelle 

Studies het bewys dat mense wat meer potassium inneem laer bloeddruk het, voeg dit dus by jou dieet. Goeie bronne van potassium is:

  • piesangs
  • spanspek
  • lemoen
  • spinasie
  • zucchini

Vetsug 

Vetsug is algemeen onder hipertensie pasiënte, asook die duur daarvan in ouer pasiënte.  DIT kan aan hipertensie op verskeie maniere toegeskryf word.  In die geval van mense met vetsug moet die hart meer werk doen om die ekstra weefsel van bloed te voorsien.

Die verhoogde hartklop kan die bloeddruk verhoog. DIE vetsugtige individue met hipertensie ondervind ook ʼn weerstand in hul perifere are regdeur hul liggame. Insulien weerstand en metaboliese sindroom kom ook meer voor in mense wat ly aan vetsug.

Vetsug kan ook verbind word aan die neiging van die niere om sout te “behou”.  Gewigsverlies kan help om enige vetsug verwante probleme terug te draai en hoë bloeddruk te verminder.

Bloeddruk kan verminder word met 0.32mm Hg vir elke kilogram gewig wat verloor word tot wanneer die ideale liggaamsgewig bereik word.

Oefening HELP!

‘n Gereëlde oefen program mag help om jou hoë bloeddruk te verlaag op die lang duur. Aktiwiteite soos draf, fietsry, vinnig stap en swem vir 30 tot 45 minute daagliks kan jou bloeddruk met soveel as 5 tot 15mm Hg verminder.  Daar is ook ‘n verband tussen die hoeveelheid oefening en die vlak tot waar hoë bloeddruk verlaag kan word. Hoe meer jy oefen (tot op ‘n punt) hoe meer word jou risiko verminder. HIERDIE voordeel is egter net van toepassing op aërobiese oefenprogramme.  Enige oefen program moet ook deur jou dokter voorgekeur word.

‘n Natuurlike aanvulling vir hoë bloeddruk?

Die formule vir Manna Bloed Sirkulasie Beheer is oor ‘n periode van 30 jaar getoets en bewys dat dit die beste natuurlike formule is om bloed sirkulasie te verbeter en hoë bloeddruk te verlaag.

Blood Circulation-01

Print Friendly, PDF & Email